Tva-glada-scouter-skrattar

Bli scout!

I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Här kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen. Och självklart är du med och bestämmer vad vi ska hitta på.

Det finns många scoutkårer utspridda i Örebro län.  Så det är stor chans att det finns minst en i närheten där du bor.

Örebro läns scoutdistrikt bygger på de scoutkårer som förut var med i Svenska scoutförbundet som nu övergått till Scouterna. Från Hallsbergs scoutkår i söder till Nora Scoutkår i norr. Till det så finns det även andra scoutkårer, de har även en annan moderorganisation, t.ex. equmenia.

Vill ni se en lista på var det finns scoutkårer i Örebro län? Klicka här. (öppnas i ny flik)

je-00286-2010-L1003294